Benpass och intervaller

Benpass och intervaller

Igår körde jag ben. Det är lite hatkärlek över benträningen i och med att det är så tungt, och ofta blir det att jag övergår mer till rumpträning än hela benen. Men jag är nöjd med prestationen så det är ingen fara!

image

I alla fall så kör jag väldigt lätt nu, med 10-15 reps på 4-7 set. Började med knäböj, där maxvikten var 60 kilo, och körde 7 set där. Sedan körde jag benpress med rumpfokus, framlutad i  abduktotmaskinen för att även där verkligen komma åt rumpan. Tillslut blev det ett par set med lårcurl för att tillsist avsluta med intervaller!
Intervallerna jag kör är tabata och ett tips om man vill göra det är att ladda ner en app som håller koll på tiden. Jag har en som heter tabata HIIT timer, för android, och den är jättesimpel och bra.

image

Just igår körde jag 10 intervaller i 14km/h men planen är att öka intervallantalet med en varje träningsgång tills jag är uppe i 17,och sedan öka hastigheten, och tillslut lutningen. Vi får se hur det går men jag har på tre dagar börjat älska intervallerna. Så härliga är dem!

 

Om du publicerar mina recept någon stans, länka gärna hit eller till min instagram @emmawarmefjord.
Follow on Bloglovin

Gillade du detta, tipsa någon du känner!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

tre × 3 =